- Αρχική
- Τμήματα
- Φοιτητές
Πλήρους Φοίτησης
Μερικής Φοίτησης
Πλήρους Φοίτησης με Διεθνή Προσανατολισμό
- Επικοινωνία
Το τμήμα Μερικής Φοίτησης του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας απευθύνεται σε εργαζόμενους/ες που επιθυμούν να ανελιχθούν επαγγελματικά, καθώς οι γνώσεις, τα εφόδια και οι δεξιότητες που αποκτούν κατά τη συμμετοχή τους στο Πρόγραμμα λειτουργούν ως αρωγός στην εξέλιξη της επαγγελματικής τους καριέρας. Το μεταπτυχιακό δίπλωμα που λαμβάνουν αποφοιτώντας από το Πρόγραμμα τους καθιστά περιζήτητους στην αγορά εργασίας.
Το τμήμα Μερικής Φοίτησης προσφέρει μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία που θεμελιώνεται
Έναρξη
Σεπτέμβριος 2024
Προθεσμία υποβολής
1ος κύκλος: 19/05/2024
2ος κύκλος: 14/06/2024
Διάρκεια
5 εξάμηνα
Προαπαιτούμενα εισαγωγής
Πτυχίο ΑΕΙ, Δίπλωμα αγγλικής γλώσσας επιπέδου Γ1/C1, Πιστοποιημένη εργασιακή εμπειρία 3 ετών
Γλώσσα Διδασκαλίας
Ελληνικά
Τέλη Φοίτησης
7.500 €
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τις βασικές έννοιες, αποφάσεις και εργαλεία του μάρκετινγκ, δίνοντάς τους μια σφαιρική γνώση σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων μάρκετινγκ. Στο μάθημα περιλαμβάνονται τα εξής θέματα: (α) περιεχόμενο, αντικείμενο, εξέλιξη, πεδίο εφαρμογών του μάρκετινγκ, ορισμοί, (β) στρατηγικό μάρκετινγκ, τμηματοποίηση και τοποθέτηση, (γ) έρευνα αγοράς και συμπεριφορά καταναλωτή, (δ) ανάπτυξη μίγματος μάρκετινγκ, δηλαδή των αποφάσεων που αφορούν το προϊόν καθώς και την τιμή του, την προβολή του και τη διάθεσή του, (ε) οργάνωση των πωλήσεων, και στ) ειδικά θέματα του μάρκετινγκ, όπως βιομηχανικό (Β2Β) μάρκετινγκ και Διεθνές & Εξαγωγικό Μάρκετινγκ.
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές/τριες το αντικείμενο και τις μεθόδους του συγκεκριμένου επιστημονικού κλάδου και να γνωρίσουν τις κλασικές και σύγχρονες θεωρητικές και εμπειρικές προσεγγίσεις στη μελέτη της συμπεριφοράς του καταναλωτή και τη σημασία τους για τη χάραξη αποτελεσματικών στρατηγικών μάρκετινγκ. Στο μάθημα περιλαμβάνονται τα εξής θέματα: (α) εισαγωγή στη συμπεριφορά καταναλωτή, (β) εσωτερικές διαδικασίες: επεξεργασία πληροφοριών, αντίληψη, μάθηση, μνήμη, κίνητρα, αυτο-εικόνα, προσωπικότητα, τρόπος ζωής (lifestyle), στάσεις, συναισθήματα, (γ) εξωτερικές επιδράσεις καταναλωτικής συμπεριφοράς: δημογραφικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά, αξίες, κουλτούρα, ομάδες αναφοράς, καθοδηγητές γνώμης, (δ) διαδικασίες λήψης αγοραστικών αποφάσεων: Στάδια λήψης αγοραστικών αποφάσεων, τύποι αγοραστικών αποφάσεων, ανάμειξη καταναλωτή και διαδικασία λήψης αγοραστικών αποφάσεων και (ε) θεωρία και μέθοδοι τμηματοποίησης της αγοράς καταναλωτών.
Στόχος του μαθήματος είναι να αναγνωρίσουν οι φοιτητές/τριες τη στενή σχέση μεταξύ διαφημιστικής στρατηγικής και στρατηγικής μάρκετινγκ και να κατανοήσουν τους μηχανισμούς που καθορίζουν την αποτελεσματικότητα μιας διαφημιστικής καμπάνιας και ενός προγράμματος ολοκληρωμένης επικοινωνίας μάρκετινγκ. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, παρουσιάζονται τα διαθέσιμα εργαλεία επικοινωνίας και οι τρόποι συνδυασμένης και αποτελεσματικότερης χρήσης τους. Επίσης, αναλύονται τα βήματα και η διαδικασία δημιουργίας ενός σχεδίου ολοκληρωμένης επικοινωνίας καθώς και οι μέθοδοι αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας του. Το μάθημα επικεντρώνεται στις κλασικές και σύγχρονες θεωρητικές και εμπειρικές προσεγγίσεις στη μελέτη της διαφήμισης (π.χ. ιεραρχικά μοντέλα των επιδράσεων της διαφήμισης, διαφήμιση σε συνθήκες υψηλής και χαμηλής ανάμειξης, πλέγματα καθορισμού διαφημιστικών στόχων και στρατηγικής) και εξετάζει σε βάθος τόσο τη στρατηγική (π.χ. ολοκληρωμένη επικοινωνιακή στρατηγική, καθορισμός στόχων, ανάπτυξη δημιουργικού σχεδίου, προϋπολογισμός, σχεδιασμός μέσων και μέτρηση αποτελεσματικότητας) όσο και τη δημιουργική πλευρά της διαφήμισης (δημιουργική διαδικασία, ανάπτυξη μηνύματος, τεχνικές, είδη επικλήσεων). Εξετάζονται επίσης συνοπτικά και άλλα εργαλεία επικοινωνίας μάρκετινγκ όπως η προώθηση πωλήσεων, η προσωπική πώληση, οι δημόσιες σχέσεις, η ψηφιακή επικοινωνία κ.λπ. καθώς και η συνδυαστική τους χρήση.
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι συμμετέχοντες τη λογική της έρευνας μάρκετινγκ, τους διάφορους τύπους της έρευνας μάρκετινγκ, τη διαδικασία της έρευνας μάρκετινγκ και το ρόλο που διαδραματίζει η έρευνα μάρκετινγκ στη λήψη αποφάσεων και στη χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ ώστε να γίνουν ευφυείς χρήστες της έρευνας αγοράς. Το κύριο μέρος του μαθήματος αφιερώνεται στη μεθοδολογία διεξαγωγής μιας ολοκληρωμένης έρευνας αγοράς. Το μάθημα καλύπτει θέματα, όπως: η διαδικασία της έρευνας μάρκετινγκ/αγοράς, τα είδη της έρευνας, οι μέθοδοι συλλογής στοιχείων/δεδομένων, η δειγματοληψία και η στατιστική ανάλυση στοιχείων/δεδομένων.
Το μάθημα επιχειρεί επισκόπηση των πρακτικών Μάρκετινγκ στο διεθνές περιβάλλον, αναλύοντας το πλαίσιο επί του οποίου η επιχείρηση θα βασίσει τη διοίκηση της λειτουργίας του Μάρκετινγκ σε διεθνείς αγορές-στόχους. Ειδικότερα, το μάθημα εμβαθύνει στις ιδιαιτερότητες του διεθνούς περιβάλλοντος Μάρκετινγκ (πολιτικές, οικονομικές, πολιτισμικές, τεχνολογικές μεταβλητές), τις ευκαιρίες και τους κινδύνους που υφίστανται σε διεθνείς-αγορές και την εκπόνηση στρατηγικής Μάρκετινγκ στο διεθνές περιβάλλον αναφορικά με το προϊόν καθαυτό, την προβολή, την τιμή και τη διανομή του. Μέσω ισχυρού θεωρητικού υποβάθρου και ενδεδειγμένων πρακτικών εφαρμογών, το ακροατήριο του μαθήματος εμπλουτίζει τις γνώσεις του επί σημαντικών πτυχών διεθνούς Μάρκετινγκ της επιχείρησης και αποκτά κατάλληλες δεξιότητες λήψης αποφάσεων Μάρκετινγκ στο διεθνές περιβάλλον.
Το μάθημα αυτό αποσκοπεί στο να δώσει την δυνατότητα στους σπουδαστές να σχεδιάζουν και να υλοποιούν επιχειρησιακές στρατηγικές μάρκετινγκ, σε ένα δυναμικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον, ενεργώντας σαν πραγματικά διοικητικά στελέχη. Ως τέτοιο, το μάθημα δεν έχει σαν βασικό του αντικείμενο μια από τις λειτουργίες της επιχείρησης (πχ λογιστική, μάρκετινγκ, διοίκηση παραγωγής ή χρηματοδότηση). Επίκεντρό του είναι η επιχείρηση ως σύνολο, και στόχος του να ενοποιήσει τις γνώσεις που έχετε αποκομίσει κατά την διάρκεια των μέχρι τώρα μεταπτυχιακών σπουδών σας, για την επίλυση των στρατηγικών θεμάτων που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις.
Σκοπός του μαθήματος είναι η παρουσίαση των βασικών εννοιών για το προϊόν και η ανάλυση των προϊοντικών αποφάσεων που πρέπει να λαμβάνει μία επιχείρηση. Στο μάθημα περιλαμβάνονται τα εξής θέματα: οι βασικές έννοιες για το προϊόν, οι τύποι προϊοντικών αποφάσεων, η περιγραφή των μοντέλων αξιολόγησης του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, καθώς και του χαρτοφυλακίου νέων προϊόντων και υπηρεσιών, οι παράγοντες της επιτυχημένης υιοθέτησης και διάχυσης νέων προϊόντων στην αγορά, η διαδικασία κατάργησης προϊόντων και υπηρεσιών, η παρουσίαση των οργανωτικών διευθετήσεων για την ανάπτυξη, διοίκηση και κατάργηση προϊόντων και υπηρεσιών.
Το διαδίκτυο και γενικότερα οι ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν πλέον καθοριστικούς παράγοντες διαμόρφωσης των σημερινών αγορών και δημιουργούν νέα δεδομένα, νέες δυνατότητες και νέα εργαλεία για το μάρκετινγκ. Σκοπός του μαθήματος είναι η παρουσίαση των νέων αυτών δυνατοτήτων, τόσο σε στρατηγικό όσο και σε τακτικό επίπεδο, και η σύνδεσή τους με τη συνολική στρατηγική μάρκετινγκ ενός οργανισμού ή εταιρείας.
Μαθήματα Επιλογής
1 ανά εξάμηνο
Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάλυση δεδομένων και η ανάπτυξη περιγραφικών και προβλεπτικών ποσοτικών υποδειγμάτων και μοντέλων βελτιστοποίησης στο ευρύτερο πεδίο του μάρκετινγκ, των ψηφιακών κοινωνικών δικτύων και του διαδικτύου. Αρχικά, έμφαση δίνεται στην χρήση εργαλείων που επιτρέπουν την ανίχνευση, πρόσβαση, διαχείριση, και εξαγωγή δεδομένων από το διαδίκτυο (web scraping). Χρησιμοποιώντας αυτά τα δεδομένα οι φοιτητές θα εκτεθούν στη χρήση μεθόδων εξόρυξης γνώσης (text mining) από μη δομημένα κείμενα (π.χ. tweets Facebook, blog, ταινίες, τηλεόραση, σχόλια και αξιολογήσεις χρηστών για εστιατόρια και άρθρα εφημερίδων) και στην εφαρμογή διαφόρων στατιστικών μεθόδων (π.χ. διωνυμική λογιστική παλινδρόμηση, πολλαπλή παλινδρόμηση και ανάλυση διασποράς) προκειμένου να αναλύσουν και να δομήσουν το κείμενο, να εκτελέσουν αναλύσεις συναισθήματος (sentiment analysis) και να δημιουργήσουν συστήματα συστάσεων (recommendation systems). Στο μεθοδολογικό επίπεδο, οι φοιτητές θα αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες σε διάφορες στατιστικές μεθόδους με σκοπό την ανάλυση γεγονότων (descriptive analytics), την ανάπτυξη μοντέλων που να προβλέπουν μελλοντικές τάσεις και συμπεριφορές (predictive analytics) και την ανάπτυξη μοντέλων βελτιστοποίησης (prescriptive analytics). Στο επίπεδο επιχειρησιακών προβλημάτων και πρακτικής εφαρμογής, οι φοιτητές θα εκτεθούν σε διάφορα θέματα όπως για παράδειγμα ανάλυση καλαθιών αγοράς, μοντέλα συμπεριφοράς καταναλωτών, και μοντέλα τμηματοποίησης και ομαδοποίησης.
Στο τέλος του προγράμματος σπουδών οι φοιτητές/τριες καλούνται να εκπονήσουν διπλωματική εργασία. Η βασική επιδίωξη της διπλωματικής εργασίας είναι η επιτυχής ανάλυση και αντιμετώπιση κάποιου θέματος ή προβλήματος. Η εφαρμογή των γνώσεων που αποκτούν οι φοιτητές για την καλύτερη κατανόηση, ανάλυση και επίλυση ενός θέματος που έχει σημασία για αυτούς και κάποια επιχείρηση ή οργανισμό που επιθυμούν να εργαστούν ή εργάζονται ήδη, είναι το κυρίως ζητούμενο σε αυτήν την τελευταία φάση των σπουδών τους. Επομένως, η διπλωματική εργασία αποτελεί πρωτίστως μια ευκαιρία για μια εφαρμοσμένη μελέτη που θα έχει αξία για τους φοιτητές και τον μελλοντικό ή υφιστάμενο εργοδότη τους.
Το Διδακτικό Προσωπικό του ΠΜΣ Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας αποτελείται από μέλη ΔΕΠ και επιστήμονες με υψηλή διεθνή αναγνώριση για το ακαδημαϊκό και το ερευνητικό τους έργο.
Καθηγήτρια
Ψυχολογία του Καταναλωτή, Κοινωνική Ψυχολογία
Ph.D. University College London
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών και Διοίκηση Μακροχρόνιων Σχέσεων με Πελάτες
Ph.D. University of Manchester, UK
Αναπληρωτής Καθηγητής
Διοίκηση Εφοδιαστικών Αλυσίδων
Ph.D. Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Επίκουρος Καθηγητής
Ψηφιακό Μάρκετινγκ και Ηλεκτρονικό Επιχειρειν
Ph.D. Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Από το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025, τα τέλη φοίτησης για την παρακολούθηση του τμήματος πλήρους φοίτησης ορίζονται στα 7.500 ευρώ και δίνεται η δυνατότητα τμηματικής καταβολής, η οποία αποφασίζεται από τη Συνέλευση του τμήματος
Σύμφωνα με τον Κανονισμό Σπουδών, τα καταβληθέντα τέλη φοίτησης δεν επιστρέφονται σε περίπτωση αποχώρησης από το πρόγραμμα, για οποιονδήποτε λόγο.
Η περίοδος αιτήσεων για την έναρξη σπουδών το Σεπτέμβριο 2024 ξεκίνησε!
1ος κύκλος αιτήσεων μέχρι Κυριακή 19 Μαΐου 2024
2ος κύκλος αιτήσεων μέχρι Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024
Δείτε την προκήρυξη εδώ
Οι αιτήσεις μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής Εφαρμογής Υποβολής Αιτήσεων στα Μεταπτυχιακά Προγράμματα του ΟΠΑ, ενώ η δια ζώσης υποβολή ή ταχυδρομική αποστολή απαραίτητων δικαιολογητικών θα γίνει κατόπιν επικοινωνίας της Γραμματείας του Π.Μ.Σ. με τον υποψήφιο.
Όλα τα δικαιολογητικά κατά την πρώτη φάση αξιολόγησης των αιτήσεων υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά. Οι συστατικές επιστολές υποβάλλονται επίσης ηλεκτρονικά μέσω του συστήματος αιτήσεων, απευθείας από το μέλος ΔΕΠ ή τον εργοδότη που προβαίνει σε σύσταση του υποψηφίου. Τα επικυρωμένα γνήσια αντίγραφα των ξενόγλωσσων πιστοποιητικών και των εγγράφων που έχουν εκδοθεί από ιδιωτικό φορέα, υποβάλλονται μετά από επικοινωνία της Γραμματείας με τους υποψηφίους. Η Γραμματεία δύναται να ζητήσει να της κατατεθεί σε πρωτότυπη μορφή και οποιοδήποτε άλλο έντυπο κρίνεται απαραίτητο για την αξιολόγηση του/της υποψηφίου/ας.
Δεν θα αξιολογούνται οι αιτήσεις που δεν συνοδεύονται από όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, βάσει της προκήρυξης.
Σε περίπτωση αποτυχίας εισαγωγής στο πρόγραμμα, τα δικαιολογητικά που θα κατατεθούν με την αίτηση καταστρέφονται, εφόσον δεν ζητηθούν, εντός διαστήματος ενός έτους από την ημερομηνία κατάθεσης. Οι συστατικές επιστολές δεν επιστρέφονται.
Οι υποψήφιοι ενημερώνονται προσωπικά μετά το πέρας των προσωπικών συνεντεύξεων (περίπου Ιούλιο του έτους αίτησης)
Περισσότερες πληροφορίες
Σε επικοινωνία με τη Γραμματεία του προγράμματος:
-Ηλεκτρονικά, στη διεύθυνση msc.marketing@aueb.gr
-Τηλεφωνικά: 210 – 8203 665, 210 – 8203 631 (Καθημερινά, 09:30-16:30)
Πότε πραγματοποιούνται τα μαθήματα;
Καθημερινές 18:00 – 21:00
Η απόφαση μου, ως ένα μεσαίο στέλεχος στις αρχές του 21ου αιώνα, να επενδύσω σε ένα μεταπτυχιακό αν και προκλητική δεν ήταν εύκολη. Η ένταση της δουλειάς και η αγωνία για το αν θα κατάφερνα να αντεπεξέλθω στις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αρκετό καιρό μετά το 1ο πτυχίο, δημιουργούσαν ένα εκρηκτικά αγχωτικό συνδυασμό. Φοιτώντας όμως στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας για στελέχη επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών πέρασα δύο εξαιρετικά ενδιαφέροντα & αναζωογονητικά χρόνια, που με βοήθησαν να αναπτύξω μια διαφορετική οπτική γύρω από τις επιχειρήσεις και τη λειτουργία των αγορών αλλά και να κερδίσω προστιθέμενη αξία από την ανταλλαγή εμπειριών και γνώσεων με τους συμφοιτητές μου τότε, φίλους σήμερα. Ήταν μια ανεπανάληπτη εμπειρία!
Νάσος Καραγεωργιάδης
Head of PMs / Account Groups @ SCOPE,Netcompany-Intrasoft, Luxemburg, Απόφοιτος Προγράμματος Μερικής Φοίτησης
Μεγαλώνοντας, σκεφτόμουν πώς θα μπορούσα να ενισχύσω τις δεξιότητές μου, ώστε να παραμείνω ανταγωνιστική στον εργασιακό στίβο. Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Μάρκετινγκ και Επικοινωνία" στο ΟΠΑ, "οργάνωσε" όλα αυτά που είχα ζήσει στη δουλειά μου, έδωσε ένα δυνατό update στις επικοινωνιακές μου γνώσεις και διεύρυνε τους ορίζοντές μου πάνω σε νέα εργαλεία που θα μπορούσα να αναπτύξω προς τους πελάτες μου. Μα πάνω από όλα, αυτό που μου πρόσφερε ήταν η χαρά να γνωρίσω εξαιρετικούς ανθρώπους στο διδακτικό και διοικητικό προσωπικό και συμφοιτητές που πλέον μας συνδέει μια ουσιαστική φιλία
Κατερίνα Λαδοπούλου
Managing Director Katerina Ladopoulos Communications Services, 3Dlight Exhibition Stands, Απόφοιτη Προγράμματος Μερικής Φοίτησης
Το Μεταπτυχιακό «Μάρκετινγκ και Επικοινωνία» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ήταν για εμένα η προφανής επιλογή όταν ήλθε η ώρα να επιλέξω ένα Πανεπιστήμιο κύρους, ώστε να εντρυφήσω στην επιστήμη του Μάρκετινγκ. Αυτό που με εντυπωσίασε πραγματικά είναι, το πόσο θετική ώθηση μου έδωσαν τα όσα έμαθα καθώς και η πρακτική τους εφαρμογή στην καθημερινή μου εργασία ως Manager. Οι έννοιες και τα εργαλεία μάρκετινγκ και επικοινωνίας που διδάχθηκα, πιστεύω ότι παίζουν πρωτεύοντα ρόλο για μια επιτυχημένη καριέρα.
Αριστοτέλης Τρυφωνόπουλος
Chief Executive Officer, Fourletter Greece , Απόφοιτος Προγράμματος Μερικής Φοίτησης
Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα δεν ήταν μόνο πολύτιμο για την επαγγελματική μου εξέλιξη στο χώρο του μάρκετινγκ. Ήταν, κυρίως, μια από τις πιο ωραίες εμπειρίες της ζωής μου. Από τη μία το υψηλό επίπεδο και η εμπειρία των καθηγητών, το διεπιστημονικό «μείγμα» των φοιτητών και η καλά σχεδιασμένη δομή των μαθημάτων και από την άλλη, δύο χρόνια γεμάτα ιδέες, εικόνες, στιγμές και εμπειρίες ανεκτίμητης αξίας. Δε θα άλλαζα τίποτα!
Φίλιππος Σφυρής
Head of Go-to-Market Strategy and Vessel Performance, GIT Coatings, Απόφοιτος Προγράμματος Μερικής Φοίτησης
Επέλεξα το τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας μερικής φοίτησης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε ένα στάδιο της καριέρας μου που ήθελα περισσότερη γνώση. Αυτό που με χαροποίησε ιδιαίτερα ήταν ότι η γνώση, συνδυάστηκε με περαιτέρω πρακτική εξάσκηση σε εργαλεία του Μάρκετινγκ τα οποία αγνοούσα. Ασχέτως, λοιπόν, με το πού θα εστιάσει ο καθένας πάνω στο Μάρκετινγκ, η εις βάθος γνώση όλων των εργαλείων του με τον τρόπο που προσφέρεται στο συγκεκριμένο τμήμα, μόνο χρήσιμη είναι για όλα τα ενεργά στελέχη
Μάνος Αγγελάκης
Associate Creative Director, Soho Square Athens, Απόφοιτος Προγράμματος Μερικής Φοίτησης